Žigovi su naši tragovi
Koji je ljepši vidikovac

Blog - studeni 2009
nedjelja, studeni 29, 2009
Prošli vikend smo imali maglu na Kojniku i Slavniku. Šta si vidio, gdje si bio, zašto si uopće išao? Vodič nam je bila Josipa Lisac. Napravili smo deset (10) snimaka. Nisam htio da se opet nađemo u oblacima.
Obećanje meteorologa i magnet s Baških Oštarija olakšali su odluku. Bilo je to u zadnji čas pa nismo mogli skupiti veću ekipu. Što smo vozili južnije bilo je sve više sunca, ali kad smo se počeli uspinjati cestom prema Oštarijama uhvatio me strah. Kubus je bio u oblaku. Otišli smo do Prpe da nam ukaže na moguće dileme na stazi, ako se nađemo u magli. Cilj je bio Jadičevac i planinarska kuća Sv. Josip. Vlado nam je ponudio žesticu i optimistično otjerao maglu s naše staze.

Putokaz na raskrsnici, za Jadičevac desno, Kiza lijevo

Od Stupačinova dalje je tako i bilo, ali su vrhovi nažalost bili pod kapom. Prije nešto više od dvije godine obnovljena stara šumarska kuća je sada planinarska. Boja fasade upada u oči, ali na slikama ispada puno bolje. Okolina je uređena za ugodan ljetni boravak.

Planinarska kuća Sveti Josip

Putokaz, do Jadičevca 1:00

Na šumovitu Komusovicu, koja je na 10 minuta, nismo išli da dobijemo na vremenu za "još nešto". Do Jadičevca nam je trebalo puno manje vremena od onog na putokazu. Oblaci su nam na glavama. Vrh je gol i pruža vidik na Liku, Gospić je bio osunčan, u daljini piramida Zira, a tu blizu su Metla, Crni vrh i Oštri Kozjak, koji uopće nije oštar. Vrhovi Ljubičkog brda i Kize se ne vide, ali se ističe zelena kuća Sv. Josipa usred šume. U podnožju se jasno vidi Jadovno.

Ovako nam je bilo na vrhu

Vidik na Ljubičko brdo i Kizu u oblacima

Vidik na Liku, u pozadini Zir

Vidik na Gospić

Na vrhu Jadičevca 1274 mnv

Ne zadržavamo se, jer nas tjera jak i vlažan južni vjetar. Malo cestom, malo kraticama brzo stižemo do auta.
Prema dogovoru javljamo se za ovjeru dnevnika predsjednici planinarskog društva "Visočica". Za Filipov kuk, Badanj i sad posjećenu kuću Sv. Josip imamo slike, jer pečata nije bilo. Uz toplinu ognjišta saznajemo da profesorica matematike i fizike Ana Lemić, sad u mirovini,  piše knjigu o napuštenim naseljima na Velebitu. Neumorna profesorica piše i uređuje časopis "Lički planinar", a zaslužna je kao nakladnik za reprint izdanje "Planinarskog vodiča po Velebitu" dr. Josipa Poljaka, geologa i planinara, iz 1929. godine. Knjiga je interesantna ne samo za planinare, to je mala enciklopedija o "starcu" Velebitu i vrijedna je u svakoj biblioteci.

Nakon ugodnog druženja otišli smo do Ravnog Dabra. Domar Mile Prpić procjenjuje da ćemo do mraka stići do Crnog Dabra i natrag. To je bilo u 15:00, a u 17:00 pada mrak.

Putokaz za Crni Dabar

Hrabro smo se uputili po dobro markiranoj stazi. Lagani uspon do prijevoja, a zatim spuštanje u dolinu Crnog Dabra. Činilo mi se da smo gubili oko 200 metara na visini do ravnog dijela, nekad livade, a sad zarasle u trnovito grmlje. Razmišljao sam o povratku po mraku. Prolazili smo  pored groblja i ostataka nastamba Dabrana, nekadašnjih stanovnika.

Groblje u Crnom Dabru

Do velike šterne stigli smo za manje od sata. Nismo se štedili na povratku. Bili smo bez lampi. U 16:45 smo bili kod auta. Za par minuta je pao mrak, ništa se nije vidjelo. Pouka za drugi put.

drifter-dnevnik @ 20:59 |Komentiraj | Komentari: 4 | Prikaži komentare
srijeda, studeni 11, 2009
Ovu srijedu sam morao na Vojak

Ustao sam, pogledao s balkona i nije puno trebalo da se spremim. Dan je bio stvoren za skitnju. Na Učki se vidi svako stablo, dva vikenda nisam planinario, a već dugo nisam snimio panoramu.
Na Poklonu sam bio za 0:45. Tu stazu sam prošao puno puta, znam je skoro napamet, ali bi ipak trebalo obnoviti markacije. Sretao sam strance po Učki, hrabro bez karte planinare i pitaju gdje su.

Špina u prirodi

Poučni pano

Vidik sa staze

Mladi mjesec

Najviša točka parka prirode Učka

Na Vojaku hladno, temperatura oko nule, snijega ima u tragovima. Nema ni bavice, paraglajderima ne bi odgovaralo. Vidici na sve strane. Bijeli vrh Snežnika, Gušlica, Snježnik, Risnjak i Velebit u cijeloj dužini ne mogu stati u jednu sliku (vidi anketu).

Suhi vrh i otoci s kule na Vojaku

Vidik na Istru

Greben Učke

Kula na Vojaku, a gdje su radari, antene i druge "instalacije"?

Sad to ovako izgleda!

Čini mi se da nisam dovoljno slika napravio, ali treba se vratiti planinarki pripremiti ručak. Primijetio sam skretanje na poučnu stazu "Plas", na koju me upozorio Alienri, pa sam se po njoj vraćao.

Početak staze "Plas"

Autoportret

Grebenska staza s vidicima na Istru

Kućice Vele Učke s vidikovca

Panoi na vidikovcu

Lov na jesenje boja se nastavlja slijedeću jesen

Kod ovih panoa po stazi skrenuti lijevo

Trebalo bi je koristiti, jer osim što je poučna, ide po grebenu s vidikovcima i lakša je od paralelne. Kod zadnjih poučnih panoa skrenuo sam lijevo (bez puta i markacija) i za dvije minutice se našao na stazi kojom sam se penjao.
Nakon 3:00 ugodne šetnje bio sam kod auta. Dom na Poklonu podsjeća me na mladost, druženje planinara, kojih je bila puna kuća. Zaslužio je obnovu, ne zbog uspomena, pa na Poklonu je.