Žigovi su naši tragovi
Koji je ljepši vidikovac

Blog - prosinac 2009
subota, prosinac 26, 2009
Jedna od vinodolskih šetnica, a ima ih za sada sedam, je "Staza litica" ili staza s oznakom 3. Dugačka je 29 km od Viništa iznad Klenovice do Zebra iznad Drivenika. Prolazi obroncima planinskog masiva Kapele i rubom griža iznad Vinodolske doline. Cijelom svojom dužinom staza predstavlja vidikovac, jer se kreće na visinama od 300 do 800 mnv. Na posebno atraktivnim mjestima postavljeni su i označeni vidikovci, "Gradina" blizu frankopanske  gradine Ledenice na 379 mnv, "Slipica" iznad Bribira na 446 mnv, "Kameni križ", "Kacalj" na 511 mnv, "Klamaruša" iznad Antova na 570 mnv, "Pridva" iznad Triblja na 573 mnv, te vrh Kozak na 669 mnv i travnati Zebar na 748 mnv. Staza se može proći u etapama. Uređeni su prilazni putevi, a od Antova čak ide uska asfaltna cesta do vidikovca "Pridva" i dalje u unutrašnjost visoravni. Ustvari cijeli kraj je isprepleten stazama i makadamskim šumskim putevima, rekao bih da je svaka kuća imala svoju stazu na liticu i dalje na visoravan. Mi smo tako izabrali jednu kojom smo se spustili prema Belgradu i došli na frankopansku gradinu. Ne nagovaram svakog na takvu avanturu, jer ti putevi se više ne održavaju.

Ostaci frankopanske gradine

Prilazni put za Antovo

Putokaz

S vidikovca "Klamaruša"

Asfaltna cesta iz Antova s vidikovca "Pridva"

Brda Veliki i Mali Tić

Još jedan vidik

Poučni pano kod gradine Belgrad

Gradina Belgrad

Crkva Marije Snježne u Belgradu

Današnju etapu smo počeli u Grižanama odličnom kavom u "Frankopanu". Prilazni put u serpentinama izlazi na rub litice. Nastavili smo u smjeru sjeverozapad prema vidikovcu "Klamaruša" i dalje do vidikovca "Pridva". Sve je izvrsno označeno i markirano. Ta šetnja je trajala dva sata, a morali smo svako toliko stati i uživati u vidicima. Istim putem smo se i vratili, osim avanture do Belgrada. Dva sata u povratku i opet kava u istom kafiću. Auto nas je čekao na parkiralištu.
Dok smo se vozili prema Triblju i gledali prema liticama, činilo nam se nemoguće da postoji toliko puteva koji vode gore.

Mail-om sam dobio interesantan komentar na ovaj tekst i zato ga prenosim:

"Čitala sam opis vašeg putovanja od Grižana i natrag.  Jedan mali dio mi je poznat.
Naime, moja pokojna mama je rođena u Antovu, a školovala se u Blaškovićima. Ona mi je često znala pričati kako je sa svojom mamom preko brda nosila sol u Gorski Kotar, gdje su je prodavali kako bi došli do novaca.  Istim putem su se vraćali u Antovo.  Nekada je postojala dobra cesta, ali nisu imali ni konja ni mazge.  Kako se taj dio Primorja na taj naćin snalazio, to su i drugi tako putovali i zato ima više staza.  Vjerojatno i danas poneko odlazi tim putem preko brda u G. Kotar."

drifter-dnevnik @ 09:33 |Komentiraj | Komentari: 2 | Prikaži komentare
nedjelja, prosinac 13, 2009
Vrijeme ne možeš promijeniti, 112 javlja o buri, zabrana za prvu i drugu skupinu vozila, naoblaka u zaleđu, i sve to nas nije obeshrabrilo da idemo na Krk, na Obzovu. Imali smo i rezervni plan, ako nas zaustave na krčkom mostu, ali bilo je skoro obično zimsko jutro.

Ledena lokva

Na prijevoju Treskavac, na cesti za Bašku, iskrcavanje i podjela u dvije grupe. Jedna će glagoljaškom stazom do Baške učiti glagoljicu u hodu, a druga grupa na Obzovu. Izabrali smo stazu preko Velog vrha buri usprkos. Sunce je provirilo preko velebitskih oblaka i tuče baš u oči. Kamenjar mi je poznat, ne možeš se izgubiti. Kratimo na nekim mjestima. Kolona se rastegnula, bilo nas je 24. Na Velom vrhu, 541 mnv, smo stali samo zbog jednog pogleda, odmor nas hladi i zato nastavljamo prema Brestovici na 558 (?) mnv. Kolona žuri, ne stigneš gledati, a snimati još manje.

Obzova s Brezovice

Zaustavili smo se tek na vrhu Obzove. Okupana suncem i brijana oštrom burom izgledala je obla i glatka. Da Obzova ima jedro Krk bi otplovio.

Na Obzovi 569 mnv

Movie maker

Orel ili bjeloglavi sup

Žig Obzove

Nisam ni pečat udario u dnevnik, samo zato što ga je netko odvalio za uspomenu ili tko zna, a stari je tako izudaran već godinama da se ništa na njemu ne razabire. Jedna slika za uspomenu s vrha i bježimo prema Plakari s oazama unutar gromača.

Putokazi i ostaci lese

Kolona

Oblaci iznad Ričićkog bila

Trebali bi se spuštati kanjonom prema Dragi Bašćanskoj, ali markacija nas vodi prema grebenu. Kad sam vidio da nas to ne bi dovelo na željenu stazu spustili smo se kamenjarom po ovčijoj stazi do Lokve na Plakari.

Spuštanje prema Plakari

U kanjonu

Panorama Drage Bašćanske i Jurandvora

Do Drage smo bili pošteđeni bure i uživali u vidicima. Dolaskom na glavnu prometnicu tražimo putokaz, markaciju i stazu s glagoljskim skulpturama. Po turističkoj karti trebali bi prijeći most i desnom stranom potoka Suha Ričina, koja je bila puna vode, ići do plaže. Tri mosta smo prelazili, pitali domaće ljude i našli osam glagoljaških spomenika.

J = J

C = C

H = H

P = P

Oblaci iznad Velebita

0 mnv, danas nema kupanja

Putokaz, treba ti godišnji

Prvić, rt Škuljica i vrh Bag

Možda smo trebali ići cestom kao prva grupa, ali to smo pod svaku cijenu htjeli izbjeći. Nismo naučili cijelo pismo, ostala slova smo ostavili za jedan drugi put.