Žigovi su naši tragovi
Koji je ljepši vidikovac

Blog - srpanj 2007
subota, srpanj 28, 2007
U Tuku sam trebao nabaviti dnevnike “Mrkopaljskog PP”. Saznajem da su prodani, ali se ne predajem, tražim adresu na kojoj bi ih mogao dobiti. Vraćamo se u Mrkopalj do Branka Blaževića, s kojim se dogovaram za ovjeru dnevnika. Kad mu donesem slike i žigove s kontrolnih točaka priznat će nam obilazak. Obišli smo staze i mjesta na kojima još nismo bili. Isplanirao sam stazu kao stari poznavatelj stijena.

Kruščika, zaštićena orhideja

Na 13. kilometru smo ostavili auto i krenuli prema Samarskom vrhu. Ovo je treći put što se na njega penjemo i opet nas oduševljava.

Samarski vrh i vidik na Bjelolasicu

Zadržali smo se na njemu oko pola sata. Ovjeravamo dnevnike. Snimam panorame. Vidi se do Osoršćice. Silazimo stazom koja vodi do Ratkovog skloništa, to još nismo prošli. Dočekuju nas dežurni planinari iz PD “Velebit”. Srednji prozor još uvjek pada i bolje ga je ne dirati. Obavljaju neke nužne radove da sklonište ne propadne. Prvi put snimam okomitu panoramu kao probu za buduće prilike.

okomita panorama

Nastavljamo Vihoraškim putom i tražimo prvo raskršće za Ačkovu dolinu, koje je na karti ucrtano. Prošle godine ga nismo uočili, ali ni sada. Ispred Natašina dola je skretanje na koje ćemo se vratiti. U dolu ostavljamo ruksake i s bibliotekom dnevnika, ovaj put težine 1,1 kg, nastavljamo.

na Vihoraškom putu

Vilin češalj

Ljuska nas je ponovo zavodila. Još jedan foto session i ovjera dnevnika. Vratili smo se malo i od Natašina dola skrenuli prema Ačkovoj dolini. Sve je divlje i neponovljivo na stazi. Evo doline i odmah uočavamo Katedralu.

Ljuska

Ačkova dolina

Visoka i šiljata stijena strši u nebo, nadvisuje sve u okolini. Odvojak nas vodi do usjeka u čijem vrhu leži odlomljena gromada. Desno na stijeni je spomen ploča poginulom planinaru. Fotosi će nam zadržati sjećanje.

Katedrala u Ačkovoj dolini

Polako krećemo prema cesti. Približava se kraj današnjeg pohoda. Od 9 sati, kad smo krenuli s 13. kilometra, hodamo, slikamo, uživamo u vidicima i tako do 15:00, kad smo opet na istom mjestu.